Drentse Onderwijsmonitor

Gerelateerd nieuws

Laaggeletterdheid

Voorleescampagne gericht op ouders van jonge kinderen van start

Publicaties

Bereikbaarheid & voorzieningen

Publicatie Maatschappelijke effecten als gevolg van financiële tekorten bij Drentse gemeenten

Laaggeletterdheid

Monitoronderzoek naar de aanpak van laaggeletterdheid in Drenthe - Vervolgmeting Resultaten 2019

Laaggeletterdheid

Factsheet netwerk rond en werving van NT-1 doelgroepen in Drenthe

Nieuws Regiegroep Drentse Onderwijskwaliteit

De Regiegroep Drentse Onderwijskwaliteit is een plahorm met vertegenwoordigers vanuit de provincie, de gemeenten, de schoolbesturen primair onderwijs en de scholen voor voortgezet onderwijs.

Regiegroep Onderwijskwaliteit Drenthe

Het nieuwe onderwijsresultatenmodel in de praktijk

Laaggeletterdheid

Oudergroep bij De Wilhelminaschool in Coevorden

Laaggeletterdheid

Het belang van het stimuleren van leesplezier in het onderwijs in samenwerking met de bibliotheek

Het PISA-onderzoek, dat laat zien dat bijna de helft van de 15-jarigen lezen een tijdverspilling vindt, en de vrees dat een groot deel van de jongeren laaggeletterd het onderwijs gaan verlaten, gaf Tineke Scholte, Teammanager Educatie bij Biblionet, een schok. Juist omdat het een bevestiging is, en door cijfers aangetoond, van een beweging die ze a

Laaggeletterdheid

Op creatieve wijze waardering voor lezen scheppen bij leerlingen

Het zijn ware kunstwerkjes, die de leerlingen van Matijs Lips, docent Nederlands aan het Nassau College in Beilen, maken na het lezen van een boek. In een mindmap komt niet alleen de inhoud van het boek naar voren, maar ook hoe een leerling het verhaal heeft ervaren. En dit is maar een van de vele werkvormen die hij toepast om leerlingen in het voo

Regiegroep Onderwijskwaliteit Drenthe

Goede resultaten op basisvaardigheden van leerlingen bij OBS Vogelvlucht in Elim

OBS Vogelvlucht is een kleine dorpsschool met goede resultaten op de basisvaardigheden van de leerlingen. Directie en team geven aan dat het haast onwerkelijk voelt dat de school gemeten naar het nieuwe onderwijsresultatenmodel zo’n positief beeld laat zien (zie ook www.trendbureaudrenthe.nl/onderwijs/referentieniveaus). In de dagelijkse onderwij

Iris Holman

onderzoeker-adviseur

Hermien Maarsingh

adviseur

Imke Oosting

Onderzoeker

Jessy Snip

Onderzoeker