Regiegroep Drentse Onderwijskwaliteit

Nieuws Regiegroep Drentse Onderwijskwaliteit

De Regiegroep Drentse Onderwijskwaliteit is een platform met vertegenwoordigers vanuit de provincie, de gemeenten, de schoolbesturen primair onderwijs en de scholen voor voortgezet onderwijs.

Betrokken medewerkers

Imke Oosting

Imke Oosting

Onderzoeker

  • Mail
  • LinkedIn

Meer weten?

Neem contact op met één van de betrokken medewerkers

Gerelateerd nieuws

Regiegroep Onderwijskwaliteit Drenthe

Niet alle kinderen krijgen van huis uit de vleugels mee om de wereld in te vliegen

Regiegroep Onderwijskwaliteit Drenthe

Uitnodiging Drentse Onderwijsdag op 23 maart 2022

Regiegroep Onderwijskwaliteit Drenthe

Natuur, Milieu en Energietransitie belangrijke thema’s Drents Panel

We bevragen het Drents Panel regelmatig over actuele thema’s die in Drenthe spelen, zoals de Impact van corona, Ervaren leefbaarheid in dorpen en wijken en Veranderingen in de zorg. Over elk onderwerp delen panelleden hun ideeën met ons. Daar zijn wij erg blij mee. Nu het Drents Panel is uitgebreid, zijn we erg benieuwd welke thema’s de (nieuw

Regiegroep Onderwijskwaliteit Drenthe

De Samenlevingsgerichte school: de school als spil in het dorp

De Willem Alexanderschool in Dalerpeel is onderdeel van het Multifunctioneel Centrum “Het Spectrum”. Veel groeperingen maken gebruik van dit gebouw. Vanuit de centrale hal kun je niet alleen naar de school, maar ook naar het dorpshuis, de dorpswinkel, de gymzaal, de uitleen van de bibliotheek en de centrale keuken. Maar ook de peuterspeelzaal,

Regiegroep Onderwijskwaliteit Drenthe

In de gemeente Meppel slaan we de handen in één!

Beleidsmedewerker Onderwijs en Jeugd van de gemeente Meppel, Karin Zinger, opereert op het snijvlak van deze twee domeinen. Ze vertelt hoe de gemeente Meppel werkt aan een transformatie op dit snijvlak. De gemeente heeft dit vastgelegd in het 'Meppeler akkoord Onderwijs en Zorg voor de Jeugd'. Het is een document met daarin een visie en missie hoe

Publicaties

Onderwijs

Drentse scholen scoren goed, maar er zijn grote verschillen